Η αποτυχία στις εξετάσεις και η επόμενη μέρα

Image Post
Η αποτυχία στις εξετάσεις και η επόμενη μέρα

apotyxia-stis-eksetaseisΗ άνοδος των βάσεων στις σχολές που επιθυμούσε (δεν είχε βάλει κι άλλες ως δεύτερη λύση!) την άφησαν μετέωρη κι έξω από τα τείχη του ονείρου... Ανέλπιστα γι' αυτήν, αλλά συνοδοιπορούμενη με δεκάδες χιλιάδες νέους, άρχισε η πορεία της στο «τί θα κάνω τώρα; Τί γίνεται αύριο; Ποιο το μέλλον μου μετά από αυτό;» Τί θα κάνετε, αν συμβεί αυτό σ' εσάς;

Έχει καταβάλει τεράστια προσπάθεια ξεκινώντας να διαβάζει από την πρώτη λυκείου για τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Θεώρησε, πως έτσι θα βρισκόταν μπροστά από τους υπόλοιπους συμμαθητές της, αφού όλη παρέα διεκδικούσε με αξιώσεις θέσεις σε «δυνατά» πανεπιστήμια.

Η αρχή της φετινής χρονιάς τη βρήκε να διαβάζει έξι ώρες την ημέρα, για να τις ανεβάσει από το Δεκέμβρη σε τουλάχιστον εννιά. Το πρώτο μάθημα της άφησε μια αίσθηση πλήρωσης της προσπάθειάς της. Άφησε το εξεταστικό κέντρο πίσω της χαμογελώντας.

Το τέλος όμως ήταν οδυνηρό, πώς θα συνεχίσετε;

Ξεκουραστείτε σωματικά και βρείτε χρόνο με τον εαυτό σας. Ακόμα κι αν ανήκετε στην κατηγορία όσων είχατε υψηλά τον πήχυ της επιτυχίας, η προσωρινή αποτυχία ή η θέση πίσω από κάποιον άλλον είναι μια πιθανότητα, που υπάρχει και για εσάς. Κάντε μια ανασκόπηση στη μέθοδο διαβάσματος που ακολουθούσατε, στο τεχνικό της κομμάτι κι όχι στο τί θυμάστε και τί όχι από τις πληροφορίες. Το ότι ανήκετε σε αυτούς που ανέκαθεν διέπρεπαν βαθμολογικά στο σχολείο, το ότι πήρατε «με την πρώτη» το Proficiency ή το Superiore, ακόμα και η μόνιμη θέση σας δίπλα στη σχολική σημαία δεν απετέλεσε ποτέ συμβόλαιο για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Τουλάχιστον ένας μήνας απόλυτης ξεκούρασης σας είναι απαραίτητος, ενώ, αν συνδυάσετε το τέλος αυτού του χρόνου με κάποιο κοινωφελές έργο ή απασχόληση σε κάποια οικογενειακή επιχείρηση, η κοινωνική διάδραση θα σας ωφελήσει πολλαπλά.

Βιώστε όλα τα συναισθήματα, που νιώθετε, και ζητήστε άφοβα εξηγήσεις από ειδικούς για όσα νιώθετε και δεν καταλαβαίνετε. Με κινητήρια συναισθήματα την απογοήτευση, τη θλίψη και την αίσθηση απώλειας θα νιώσετε την ανάγκη να μιλήσετε με ανθρώπους. Δε μπορούν όμως όλοι να σας φανούν χρήσιμοι και κάποιοι ίσως θέλουν να σας βλάψουν. Χωρίς να γίνετε καχύποπτοι, αν δε μπορέσετε να νιώσετε ασφαλείς με όσους έχετε γύρω σας, βρείτε έναν θεραπευτή, όπου θα μπορέσετε να πείτε όσα νιώθετε χωρίς περιστροφές.

Τρώτε σωστά και περπατάτε στην εξοχή. Τα μειωμένα λιπαρά και οι βιταμίνες από φρέσκα λαχανικά, σε συνδυασμό με τον ήλιο, θα μειώσουν κατακόρυφα την αίσθηση της μελαγχολίας σας.

Δείτε τί δεν πήγε όπως περιμένατε. Μιλήστε με τους καθηγητές σας (ή με τους φροντιστές σας), όταν νιώσετε έτοιμοι να το κάνετε. Ξαναδείτε τί έχετε γράψει, τί ήταν σωστό και πού υπάρχει έλλειμα. Και αυτό ήταν θέμα ουσίας, ανεπαρκούς ανάπτυξης ή πραγματική έλλειψη;

Προπονηθείτε κάτω από πίεση. Η εξομοίωση των διαγωνισμών μέσα σε στενά πλαίσια χρόνου θα σας βοηθήσει, να καταλήξετε στις απαραίτητες ενέργειες, που θα οργανώσουν και θα οδηγήσουν τη σκέψη σας σε ταχύτερα, πρακτικότερα μονοπάτια.

Μιλήστε με τους φίλους σας, που έδωσαν κι αυτοί το δικό τους αγώνα. Μπορεί να ντρέπεστε λίγο για την αποτυχία σας, αλλά δεν υπάρχει λόγος να αισθάνεσθε έτσι! Αποτύχατε προσωρινά, αλλά έχετε στις αποσκευές σας μια μοναδική εμπειρία, βοηθό σας στην επόμενη (πετυχημένη!) προσπάθεια. Η συζήτηση με ανθρώπους που πέτυχαν ή απέτυχαν θα σας δώσει ιδέες για το τί να προσθέσετε ή τί να αφαιρέσετε από τη μέθοδό σας.

Μιλήστε με τον εαυτό σας με λόγια αγάπης κι ειλικρίνειας για την προσπάθειά σας.Θα είστε για πάντα ο καλύτερός σας φίλος. Φερθείτε σας, όπως σας αξίζει!


dimos8enis-panagiotou-95x95Δημοσθένης Κωνσταντίνου Παναγιώτου
Ψυχολόγος Ba, MA
6944257987 - 6984099670
[email protected]


Διαβάστε επίσης