Γιατί τα κορίτσια αγαπούν το ροζ;

Image Post
Γιατί τα κορίτσια αγαπούν το ροζ;

koritsia-rozΑν πιστεύετε πως τα κορίτσια προτιμούν το ροζ και τα αγόρια το μπλε τυχαία, γελιέστε. Τώρα, μια νέα έρευνα έρχεται να μας επιβεβαιώσει ότι και τα δύο φύλα επιλέγουν χρώματα ενστικτωδώς!

Ροζ και κόκκινο τα αγαπημένα χρώματα των κοριτσιών, μπλε και πράσινο των αγοριών σύμφωνα με μια νέα κινεζική επιστημονική έρευνα, που αναζητά εξελικτικές ερμηνείες στο απώτατο παρελθόν των ανθρώπων και έρχεται να επιβεβαιώσει ουσιαστικά αυτό που έχουν δείξει προηγούμενες μελέτες.

Οι ερευνητές του πανεπιστημίου Ζεγιάνγκ, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό ψυχολογίας Personality and Individual Differences (Προσωπικότητα και Ατομικές Διαφορές), εκτιμούν ότι επειδή οι γυναίκες στο παρελθόν συνέλεγαν ώριμα φρούτα και καρπούς, εθίστηκαν από παλιά στα έντονα ροζ και κόκκινα χρώματα. Αντίθετα, οι άνδρες, οι οποίοι πρωτίστως ήσαν κυνηγοί, ανέπτυξαν προτίμηση για τον καθαρό μπλε ουρανό που σήμαινε κατάλληλο καιρό για κυνήγι, καθώς και για την πράσινη βλάστηση, που αποτελούσε το προνομιακό πεδίο της δράσης τους.

Οι ερευνητές ζήτησαν από 350 εθελοντές να μελετήσουν 11 χρώματα επί τρία λεπτά και, στη συνέχεια, να τα ταξινομήσουν κατά σειρά προτίμησης, ενώ παράλληλα τους υπέβαλαν σε τεστ αξιολόγησης της προσωπικότητάς τους. Το πείραμα έδειξε ότι συστηματικά οι γυναίκες προτιμούσαν το ροζ, το κόκκινο, το μοβ και το άσπρο, ενώ οι άνδρες το μπλε και το πράσινο. Αποκαλύφθηκε ακόμα ότι οι εσωστρεφείς άνδρες προτιμούν το κίτρινο, ενώ οι νευρωτικές γυναίκες το γκρι. Το πορτοκαλί προτιμάται κυρίως από τις αισιόδοξες γυναίκες, ενώ το καφέ δεν αρέσει σε κανένα από τα δύο φύλα.

Οι κινέζοι επιστήμονες εκτιμούν ότι το διαφορετικό εξελικτικό παρελθόν διαμόρφωσε διαφορετικές χρωματικές προτιμήσεις στον ανδρικό και στο γυναικείο εγκέφαλο. Από την άλλη, όπως αναφέρουν, υπάρχει η σταθερή κοινωνική επίδραση, καθώς η μόνιμη προτίμηση σε διαφορετικού χρώματος ρούχα, παιγνίδια κλπ. από τους γονείς για τα παιδιά τους (ροζ για τα κοριτσάκια, μπλε για τα αγοράκια) ενισχύει τις ήδη ενσωματωμένες προτιμήσεις και το χρωματικό "χάσμα" μεταξύ των δύο φύλων.

πηγή

Διαβάστε επίσης