Yoga για νέες μητέρες.. Πριν & Μετά τον τοκετό!

Image Post
Yoga για νέες μητέρες.. Πριν & Μετά τον τοκετό!

yoga toketos600x400Το να εξασφαλίσει την καλή υγεία του μωρού της είναι το όνειρο κάθε γυναίκας και η γιόγκα βοηθάει άμεσα πριν, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και μετά τον τοκετό.

Τα 5 εργαλεία της Γιόγκα :
Οι ασκήσεις (asanas) της γιόγκα: Eπιδρούν θετικά στα όργανα αναπαραγωγής και τη λεκάνη εξασφαλίζοντας ήσυχη εγκυμοσύνη και ασφαλή τοκετό. Απο την άλλη εξασφαλίζουν πλούσια παροχή ενέργειας και τροφής στο αναπτυσσόμενο έμβρυο.

Οι αναπνευστικές ασκήσεις (Pranayama): Αυτές οι ισχυρές τεχνικές εξασφαλίζουν θετική ψυχολογική κατάσταση, αναπνευστική ενδυνάμωση, ζωτική δύναμη για τη μητέρα και το μωρό της.

Χειρονομίες και θέσεις (Mudras και Bandhas): Ψυχοσωματική αφύπνιση μέσα από συγκεκριμένες πρακτικές οι οποίες έχουν επίδραση στα όργανα αναπαραγωγής.

Ασκήσεις συγκέντρωσης (Dhyana): Θεραπευτικές μέθοδοι που μέσω του σιωπηλού καθίσματος βοηθούν την επίλυση νευρώσεων, φόβων, εντάσεων, συμπτώματα κοινά στην εγκυμοσύνη. Ο διαλογισμός βοηθάει στην ανάπτυξη της συνειδητότητας της μητέρας και τη βαθιά πνευματική σύνδεσή της με το μωρό της.

Η χαλάρωση: Βοηθάει τη χαλάρωση τού σώματος και του νου για μια χαρούμενη υγιή εγκυμοσύνη.

Η ΓΙΟΓΚΑ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΤΟΚΕΤΟ
Η yoga αποτελεί ιδανική άσκηση προετοιμασίας για τον τοκετό σωματικά, αναπνευστικά και ψυχολογικά τόσο για τη μαμά όσο και το μωρό που αναπτύσσεται μέσα της. Προσφέρει ανάπτυξη της κιναισθητικής συνειδητότητας αναπτύσσοντας συντονισμό και ισορροπία.

Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος στα άκρα, προλαμβάνοντας ή ανακουφίζοντας οιδήματα, κράμπες και ευρυαγγείες προάγοντας την καλή κυκλοφορία του αίματος και της χώνεψης. Η κατευναστική επίδραση της γιόγκα έχει θετική επίδραση στην πίεση κρατώντας την σε φυσιολογικά πλαίσια. Iσχυροποιεί τους μύες στήριξης και τους κοιλιακούς μυς, ενεργοποιώντας τα έντερα.

Ανακουφίζει και προλαμβάνει πόνους στο κεφάλι, στην πλάτη, στο θώρακα, στη μέση, στις κλειδώσεις της λεκάνης, στα γόνατα.

Αναπτύσσει ευλυγισία στις κλειδώσεις. Οι στάσεις και ασκήσεις της γιόγκα προάγουν τον τοκετό καθώς βοηθούν τη γυναίκα να ανοίξει τη λεκάνη της, αποδεσμεύοντας εντάσεις και διευρύνοντας, μαλακώνοντας τους μυς.

Η γιόγκα αναπτύσσει την αίσθηση του σώματος, τη δυνατότητα διάκρισης των μυών, την ικανότητα να διεισδύσει η γυναίκα μέσω της συγκέντρωσης στο σώμα της, να το αισθάνεται και να το χαλαρώνει.

Εχει θετική επίδραση στη στάση του μωρού βοηθώντας το να γυρίσει περισσότερο αν χρειάζεται.

Σε συνδυασμό με τις αναπνευστικές ασκήσεις, βοηθά στον έλεγχο του μεταβολισμού, στη μείωση της ναυτίας και στην εξισορρόπηση των ψυχολογικών μεταπτώσεων.

Οι αναπνευστικές ασκήσεις της γιόγκα ισχυροποιούν την καρδιά και διευρύνουν την ελαστικότητα των πνευμόνων. Αυτές οι ικανότητες επιλεκτικής χαλάρωσης μέσω της αναπνοής προσφέρουν ένα πολύ σημαντικό εργαλείο διαχείρισης του πόνου και σωστής κινητικής και αναπνευστικής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια της γέννας.

Οι ασκήσεις αναπνοής και χαλάρωσης έχουν επίσης θετικότατη επίδραση στην ενδομήτρια ζωή του εμβρύου μέσω της αύξησης του οξυγόνου και των επιπέδων ενέργειας. Καθώς η μαμά χαλαρώνει και μαθαίνει να συγκεντρώνεται και να ακούει το σώμα της, αρχίζει να αισθάνεται τις ανάγκες του μωρού μέσα στην κοιλιά της και βρίσκει σωματικούς τρόπους ικανοποίησής τους. Ανοίγεται εσωτερικά, προσφέροντας το σώμα της στο μωρό για να αναπτυχθεί με αγάπη και αρμονία. Μαθαίνει να «αφουγκράζεται» και να στέλνει αγάπη μέσα απο τις κινήσεις της, την ήρεμη φωνή της, τη βαθιά αναπνοή της. Δημιουργεί έτσι μια ζεστή, ήρεμη φωλιά αγάπης μέσα στη μήτρα της, προσφέροντάς του τις καλύτερες συνθήκες ανάπτυξης.

΄Οταν αυτή αγαπά τον εαυτό της, τότε και το μωρό αισθάνεται αγάπη. ΄Οταν αυτή είναι χαλαρή τότε και το μωρό αισθάνεται ασφάλεια και θέλει να απλωθεί να μεγαλώσει. Αν μεγαλώνει μέσα σε ένα σώμα γεμάτο άγχος, εντάσεις, πόνους, ένα σώμα που δεν αναπνέει σωστά, όταν ακούει φωνές χωρίς ζεστασιά και αρμονία, όταν αισθάνεται θυμούς και άγχη τότε το μωρό δηλητηριάζεται και αυτό θα έχει επιπτώσεις όταν γεννηθεί, τόσο στη σωματική όσο και την ψυχολογική του υγεία.

Οι βάσεις για μια ευτυχισμένη ζωή ξεκινούν με την ενδομήτρια ζωή.

Η ΓΙΟΓΚΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΟΚΕΤΟ
Η γιόγκα βοηθάει στην αποκατάσταση της μήτρας, της κοιλιάς και της λεκάνης. Ανακουφίζει από τους πόνους της πλάτης και της μέσης και τις ενοχλήσεις του στήθους.

Η γιόγκα κρατάει τη μητέρα σε καλή φυσική κατάσταση με ισχυρούς μυς στήριξης που θα τη βοηθήσουν στο κράτημα του μωρού και μέσα απο τις χαλαρωτικές ασκήσεις θα ανακουφιστεί από τους πόνους της μέσης προλαμβάνοντας επώδυνες ενοχλήσεις στις κλειδώσεις και τα γόνατα.

Μέσα από τη γιόγκα η νέα μητέρα βρίσκει μια καθημερινή πηγή ανανέωσης και έμπνευσης. ΄Ενα προσωπικό χρόνο συγκέντρωσης δυνάμεων και αποδέσμευσης εντάσεων. Αυτό θα τη βοηθήσει για να έχει μια πιο ουσιαστική επαφή με το μωρό της. ΄Οσο γνωρίζει το σώμα της, τόσο πιο καλά καταλαβαίνει πως να «κρατάει» το μωρό στην αγκαλιά της. ΄Οταν η ίδια έχει αργούς εσωτερικούς ρυθμούς και αρμονική κίνηση τότε το μωρό αναπτύσσεται ομαλά χωρίς να παραβιάζονται οι ρυθμοί του. ΄Οταν η μαμά είναι ήρεμη, τότε τα μάτια της λάμπουν καθώς το κοιτάζει στα μάτια. Το «καθρέφτισμα» στα μάτια της μαμάς είναι μια ζωτική ανάγκη για το μωρό πάνω στην οποία θα δομήσει την προσωπική του εικόνα σώματος.

Η γιόγκα είναι μια πολύ σημαντική άσκηση σώματος, νου και πνεύματος για όλη την οικογένεια. ΄Οταν ένα μέλος χαλαρώνει και βρίσκει τρόπους έκφρασης, ανακούφισης και προσωπικής ανάπτυξης τότε όχι μόνον η οικογένεια αλλά όλη η κοινωνία προοδεύει.

πηγή: shantala.gr

Διαβάστε επίσης: