Περί γκρανόλας ο λόγος...

Image Post
Περί γκρανόλας ο λόγος...

Γκρανόλα γκρανόλα... Παντού γκρανόλα... Μα τί είναι τέλος πάντων;

H γκρανόλα είναι ένα τρόφιμο που θεωρείται συνώνυμο της υγιεινής διατροφής πλούσιο σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και ιχνοστοιχεία … αλλά και σε θερμίδες.

Κύριο συστατικό της είναι η βρώμη, στην οποία και προστίθενται διάφοροι ξηροί καρποί, ρύζι, αποξηραμένα φρούτα, σπόροι και μπαχαρικά, εκτοξεύοντας τη γεύση και την θρεπτικής της αξία στα ύψη.

Οι τρόποι κατανάλωσής της ποικίλουν. Μπορεί να καταναλωθεί σαν πρωινό ακόμη και σαν ενδιάμεσο σνακ, μιας και η μεταφορά της είναι πανεύκολη.

Και από θερμιδική αξία; Τι;

Ανάλογα και των συστατικών της η θερμιδική της αξία ποικίλει.

Αν είσαι πολυάσχολος και δεν έχεις χρόνο για μαγειρική, στο εμπόριο υπάρχει πληθώρα δημητριακών τύπου γκρανόλα που μπορείς να διαλέξεις.

Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να διαβάζεις προσεκτικά τις ετικέτες τροφίμων.

Προτίμησε τη γκρανόλα με λιγότερα κορεσμένα λιπαρά και περισσότερες φυτικές ίνες (πάνω από 50% βρώμη, ιδιαίτερα αν είναι ολικής άλεσης).

Αν προσπαθείς να ελέγξεις το σωματικό σου βάρος, πρόσεχε την ποσότητα που θα καταναλώσεις. Προσπάθησε να την εντάξεις με μέτρο στο καθημερινό σου διαιτολόγιο, μιας και η θερμιδική της αξία κυμαίνεται από 200 έως και 500 kcal/100 γρ. (!).

Επέλεξε ένα προϊόν με κάτω από 200Kcal ανά μερίδα 45γρ το οποίο παράλληλα να είναι εμπλουτισμένο με σίδηρο και ασβέστιο και απέφυγε τα χύμα προϊόντα γκρανόλας από φούρνο που δε γνωρίζεις τη λίστα συστατικών τους και τη θερμιδική τους αξία.

Τρόποι ένταξής της στο καθημερινό διαιτολόγιο:

Μερικές προτάσεις για να εισάγεις τη γκρανόλα στο καθημερινό σου διαιτολόγιο αποτελούν οι εξής παρακάτω:

  • Γκρανόλα με γιαούρτι / γάλα ημίπαχο /φρούτο (πρωινό)
  • Γκρανόλα σκέτη με 1 ποτήρι φυσικό χυμό (ενδιάμεσο σνακ)
  • Γκρανόλα με ξηρούς καρπούς (ενδιάμεσο σνακ)

Όπως και να την καταναλώσεις ένα είναι σίγουρο, η ενέργεια που θα σου δώσει και το αίσθημα κορεσμού που θα σου προσφέρει για αρκετή ώρα, λόγω των φυτικών ινών που περιέχει.

Καλή απόλαυση!

Σολωμού Ελένη,Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc Διευθύντρια Διαιτολογικής Μονάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ