Ποιες μπάρες δημητριακών να επιλέγω;

Image Post
Ποιες μπάρες δημητριακών να επιλέγω;

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως βρίσκονται στη βάση της Μεσογειακής Πυραμίδας και αποτελούν μια πολύ σημαντική ομάδα τροφίμων.

Τα δημητριακά ολικής άλεσης περιέχουν μία μεγάλη ποικιλία θρεπτικών συστατικών όπως φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μέταλλα (σίδηρο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο) τα οποία συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού.

Η επαρκή κατανάλωσή τους έχει συσχετιστεί με καλύτερη ρύθμιση του σωματικού βάρους, καθώς η παρουσία των φυτικών ινών συμβάλλει στη μείωση της όρεξης, με αποτέλεσμα τη μειωμένη κατανάλωση φαγητού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συστηματική κατανάλωση προϊόντων ολικής αλέσεως αποδίδει πολλαπλά οφέλη στην υγεία.

Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι μια διατροφή πλούσια σε ολικής άλεσης προϊόντα ενισχύει την άμυνα του οργανισμού ενάντια στην εμφάνιση διαφόρων παθήσεων.

Πιο συγκεκριμένα τα δημητριακά ολικής άλεσης φαίνεται να έχουν τα εξής οφέλη:

  • Ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα
  • Μείωση της «κακής» χοληστερόλης (LDL)
  • Καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος
  • Καλύτερη λειτουργία του εντέρου
  • Μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου
  • Καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους

Στην κατηγορία των δημητριακών ανήκουν και οι μπάρες, οι οποίες χρησιμοποιούνται από πλήθος ατόμων, είτε ως πρωινό γεύμα, είτε ως ενδιάμεσο μικρόγευμα.

Οι Μπάρες στο μικροσκόπιο!

Στο εμπόριο υπάρχει μια τεράστια γκάμα από μπάρες δημητριακών διαφόρων γεύσεων αλλά και διαφορετικής διατροφικής σύστασης.

Αν ανήκεις σε εκείνους που η ποικιλία τους μπερδεύει και διχάζεσαι ανάμεσα στο ποια μπάρα να επιλέξεις, η λύση βρίσκεται στη διατροφική ετικέτα!

Προτίμησε μπάρες δημητριακών με χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, κορεσμένα λιπαρά αλλά και με χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο (ανά τεμάχιο ~24γρ τα σάκχαρα να κυμαίνονται από 5-20γρ και οι θερμίδες να μην ξεπερνούν τις 100).

Επέλεξε εκείνες που θα αποτελούνται από σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης, καθώς οι φυτικές τους ίνες σε συνδυασμό με τις βιταμίνες Β που περιέχουν, συμμετέχουν στην απελευθέρωση ενέργειας μέσω της τροφής.

Δώσε ένα “boost” στον οργανισμό σου, αποφεύγοντας σνακ που είναι πλούσια σε κορεσμένο λίπος, ζάχαρη και αλάτι!

Οι μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης είναι χορταστικές, χωρίς να υστερούν σε γεύση.

Μπορούν να αποτελέσουν την κύρια πηγή ενέργειας στη διατροφή σου. Συγκεκριμένα, καταναλώνοντας μια μπάρα δημητριακών ως ενδιάμεσο γεύμα θα έχεις ενέργεια για τουλάχιστον 2-3 ώρες.

Η περιεκτικότητα τους σε βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και σε φαινολικές ενώσεις όπως σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, καθώς και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, θα ενισχύσουν το νευρικό σου σύστημα, με αποτέλεσμα καλύτερη συγκέντρωση, μνήμη και πνευματική διαύγεια.

Για εσένα που αγαπάς τη γλυκιά γεύση αλλά δε θες να επιβαρυνθείς με πολλές θερμίδες, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε εκείνες με γεύση σοκολάτα και μπανάνα ή φράουλα και Cranberries ή βερίκοκο και ροδάκινο.

Διάβασε λοιπόν προσεκτικά τη διατροφική τους ετικέτα και δώσε στον οργανισμό σου τον ιδανικό συνδυασμό θρεπτικών συστατικών με τη χαμηλότερη θερμιδική πρόσληψη, απολαμβάνοντας τη γεύση που σου ταιριάζει.

Βιολέττα Τζεμολλάρι
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr 
violettzemollari @ yahoo.com